
ORTAOKUL
Ortaokul olarak temel hedefimiz; öğrencilerimizi yalnızca akademik alanda değil, aynı zamanda sosyal, kültürel ve ahlaki yönden de donanımlı bireyler olarak yetiştirmektir. Eğitim anlayışımız, her öğrencinin farklı yetenek ve ilgi alanlarına sahip olduğu bilinciyle şekillenmekte, bireysel farklılıklara saygı duyan çağdaş, yenilikçi ve öğrenci merkezli bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır.
Akademik başarıyı merkeze alan bir yaklaşımla, Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun biçimde yürütülen eğitim faaliyetlerimiz; zenginleştirilmiş ders içerikleri, bireysel destek programları ve sürekli akademik takip sistemiyle desteklenmektedir. Yabancı dil eğitimine özel önem verilmekte, özellikle İngilizce öğretimi iletişim temelli ve dijital destekli yöntemlerle yürütülmektedir.
Okulumuzda teknolojik altyapı güçlü bir şekilde yapılandırılmıştır. Tüm sınıflarımız akıllı tahta ile donatılmış olup, öğrencilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek amacıyla bilgisayar laboratuvarlarımız ve çevrim içi öğrenme platformlarımız aktif şekilde kullanılmaktadır.
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanında, bilimsel düşünme, analiz yapabilme ve problem çözme becerilerini geliştirmek adına çeşitli ulusal ve uluslararası sınavlara katılımları teşvik edilmektedir. Bu kapsamda öğrencilerimiz;
-
URFODU (Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi Yarışması),
-
Tales Matematik ve Fen Yarışması,
-
Kanguru Matematik Yarışması,
-
Ulusal Matematik Şampiyonası gibi seçkin sınav ve organizasyonlara katılarak kendilerini farklı düzeylerde sınama ve geliştirme fırsatı bulmaktadır.
Bu sınavlar; öğrencilerimizin analitik düşünme yetilerini pekiştirmekte, özgüvenlerini artırmakta ve onları akademik anlamda ulusal ve uluslararası düzeyde temsil edebilme yetkinliğine taşımaktadır. Aynı zamanda, bilimsel merakı teşvik eden bu tür platformlar, öğrencilerimize öğrenmeyi sevdirmek ve akademik hedeflerini şekillendirmek açısından büyük katkı sağlamaktadır.
Öğrencilerimizin liseye geçiş sürecinde başarıyla ilerlemeleri için özel olarak tasarlanmış LGS hazırlık programlarımız da mevcuttur. Bu programlar kapsamında, uzman öğretmen kadromuz rehberliğinde kapsamlı deneme sınavları, etüt çalışmaları, birebir destek ve sınav stratejileri çalışmaları düzenlenmektedir. Böylece öğrencilerimiz, sınav stresini yönetmeyi öğrenmekte ve hedefledikleri liselere ulaşmak için sağlam bir altyapı edinmektedir.
Okulumuzda yalnızca akademik başarıya değil, çok yönlü bireylerin yetiştirilmesine de önem verilmektedir. Tiyatro, müzik, spor, robotik ve kodlama gibi çeşitli kulüp faaliyetleri aracılığıyla öğrencilerimizin ilgi alanlarını keşfetmeleri ve kendilerini ifade etmeleri desteklenmektedir. Sosyal sorumluluk projeleri, kültürel etkinlikler ve geziler ile öğrencilerimizin toplumsal bilinçleri ve empati duyguları gelişmektedir.
Özellikle düzenlenen yurt içi ve yurt dışı gezilerimiz; öğrencilerimizin farklı kültürleri tanıması, tarihî ve doğal zenginlikleri keşfetmesi ve dünya görüşlerini genişletmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Bu geziler, öğrencilerimizin sosyal becerilerinin gelişmesine, özgüven kazanmalarına ve yaşam boyu sürecek öğrenme deneyimlerine katkı sağlamaktadır.
Değerler eğitimi ise okulumuzun temel yapı taşlarından biridir. Saygı, sorumluluk, adalet, yardımlaşma ve hoşgörü gibi evrensel değerler, sınıf içi etkinliklerle desteklenerek öğrencilerimize kazandırılmaktadır. Bu doğrultuda birey olmanın yanında iyi insan olmanın da önemi vurgulanmaktadır.
Eğitim sürecimizin tüm aşamalarında velilerimizle aktif ve sürekli bir iletişim kurmaktayız. Veli toplantıları, bireysel görüşmeler ve dijital platformlar aracılığıyla öğrencilerimizin gelişimi yakından takip edilmekte, okul-aile iş birliği sürekli desteklenmektedir.
Ortaokul olarak, çocuklarımızı sadece bilgiyle değil; bilinç, karakter ve sorumlulukla donatmayı ilke ediniyoruz. Çünkü biz inanıyoruz ki:
“Vatanı korumak, geleceği korumakla başlar; çocuklar bizim geleceğimizdir.”
Ve biz, her şeyden önce bir çocuğun gözünde umut olmak için buradayız.

ANADOLU LİSESİ
Öğrencilerimizi, ilgileri, yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda kendilerini geliştirebilmeleri, yapılarına en uygun alanları seçmeleri, bu alanlar ile ilgili temel beceri ve bilgileri edinmeleri, kendilerine en uygun bölümlere sahip üniversitelere yerleşmeleri doğrultusunda destekleriz.
10. sınıftan itibaren öğrencilerimizi yetenekleri ve ilgileri doğrultusunda seçmeli derslerle Fen Bilimleri, Türkçe-Matematik, Sosyal Bilimler veya Yabancı Dil ağırlıklı seçmeli derslere yönlendirir; Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun, YKS’ de en üst düzey başarı hedefi ile eğitim almalarını sağlarız.
Zümre Başkanlarımız liderliğinde ve Ar-Ge desteği ile hazırlanan derslerimiz, akıllı sınıflarda (Smart Class ) ve modern teknoloji ile donatılan laboratuvarlarımızda gerçekleştirilir.

FEN LİSESİ
Fen Lisesinde öğrencilerimizi güçlü eğitim kadromuzun gözetim ve desteğiyle, yaratıcı, modern, araştırmacı, inovatif, üretken, akla ve bilimsel düşünceye inanan genç bireyler olarak yetiştirmeyi hedefleriz. Böyle bir eğitim ortamında öğrenim gören öğrencilerimiz de ülkemizde ve dünyada önemli üniversitelere akademik başarı burslarıyla kabul edilirler.
Fen Lisesinde yetişen ve ‘Yaparak-Yaşayarak Öğrenen’ öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası ölçekte gerçekleştirilen proje yarışmalarında önemli başarılara imza atar, akademik başarılarıyla olduğu kadar evrensel değerlere saygılı, ulusal değerlerinin bilincinde, Dünya vatandaşları olarak uluslararası düzeyde saygı görürler.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları
Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik: Geleceğe Güvenle Yürüyün
Okulumuzun Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi, öğrencilerimizin akademik ve bireysel gelişimlerini en üst düzeye çıkarmak amacıyla titizlikle çalışan bir yapıdır. Bu doğrultuda yürüttüğümüz Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik programı, öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal hayatlarında daha bilinçli, başarılı ve mutlu bireyler olmalarına katkı sağlamaktadır.
Rehber öğretmenlerimiz, alanlarındaki uzmanlıklarını ve sürekli gelişen eğitim anlayışlarını koçluk sürecine yansıtarak, öğrencilerimize bireysel ve grup koçlukları sunmaktadır. Bu süreçte, sadece akademik başarıya değil, öğrencilerin hayatın her alanında kendilerini geliştirmelerine de odaklanıyoruz.
Koçluk Sürecinde Neler Yapıyoruz?
Rehber öğretmenlerimiz tarafından yürütülen koçluk oturumlarında;
✔ Akademik başarıyı artırmaya yönelik çalışmalar,
✔ Dikkat, odaklanma ve zaman yönetimi becerileri,
✔ Liderlik ve takım çalışması,
✔ Etkili iletişim ve arkadaşlık ilişkileri,
✔ Problem çözme ve yardımseverlik,
✔ Bireysel farkındalık ve öz güven gelişimi gibi pek çok önemli konu ele alınmaktadır.
Ayrıca rehber öğretmenlerimiz, aldıkları uzman eğitimler ve uygulama yetkinlikleri sayesinde öğrencilerimize güncel envanterler ve testler uygulayarak onların güçlü yönlerini, gelişime açık alanlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Böylece her öğrenci için en uygun danışmanlık desteği sunulmaktadır.
Okulumuz, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisinin sunduğu bu değerli hizmetlerle, öğrencilerini yalnızca akademik anlamda değil, hayatın her alanında başarılı ve mutlu bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik çalışmalarımızla, öğrencilerimizin geleceğe emin adımlarla ilerlemelerini sağlıyoruz!
Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
Yaşam Tasarım Anadolu Lisesinde Ölçme ve Değerlendirme çalışmalarını eğitim-öğretim sürecinin önemli bir parçası olarak kabul eder; eğitimde verimliliği artırarak öğrenci başarısını yükseltebilmek için alınacak önlemlere öncülük etmeyi hedefleyen çalışmaları eğitim faaliyetlerinin verimliliğini izleme ilkesini temele alarak yürütürüz.
Eğitim programının niteliklerini belirlemek, öğrencilerimizin bilgi, beceri, ilgi, tutum gibi akademik gelişim değişkenlerindeki düzeylerini tespit etmek ve buna uygun Kişiye Özgü Eğitim Programları geliştirmek için sistematik olarak farklı ölçme araçları uygularız. Tüm düzeylerde ‘Tam Öğrenmeyi’ gerçekleştirme hedefiyle yürütülen çalışmalarımızda ‘Çalışkanlık’ ve ‘Azim’ ilkelerini benimseriz.
Yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonucunda genel ve bireysel başarıyı tanılama, pekiştirme ve yükseltme amacıyla gerek görülen konularda geri dönme ve tekrar yöntemiyle eksiklikleri giderme yoluna gider, öğrencilerimizin ilgili kazanımlarının tamamlandığına emin olana kadar çalışmalarımızı kesintisiz biçimde sürdürürüz.
Ağırlıklı olarak son sınıfta olmak üzere tüm öğrencilerimize uygulanan Genel Değerlendirme ve Deneme Sınavlarını, soru sayısı, niteliği, değerlendirme ve puanlama açısından YKS’ye (TYT – AYT) denk sınavlar olarak gerçekleştiririz. Her denemeden sonra Ölçme ve değerlendirme birimimiz tarafından hazırlanan konu analizli karneleri öğrencilerimiz ve velilerimizle paylaşır; sınavı sonuç analizlerinin ilgili birimlerimiz tarafından titizlikle incelenerek konu eksikliklerinin giderilmesi yönünde çalışmalar yapılmasını sağlarız.
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerini haftalık olarak izleyebilmek ve kazanım performanslarını gözlemleyebilmek amacıyla, her hafta ‘KDS uygulamaları’ yaparız. Öğrencilerimizin kazanımlarına ilişkin ayrıntılı kazanım değerlendirme karnelerini öğretmen, veli ve öğrenci erişimine açık tutarız. Öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini kesintisiz biçimde takip eder, bu sonuçlara bağlı tespit edilen kazanım eksikleri yapılan planlama ile giderilir.
Bütüncül Yaklaşım:
Yazılı sınavları ilgili sınıf düzeyinde aynı sorular ile aynı gün ve saatte uygularız. Ortak yazılı sınav hazırlıklarını öğretmenlerimizle birlikte yürütür; tüm yazılı sınavların analizleri yaparız. Analizler sonucunda varsa kazanım eksikliklerini belirleyerek, raporları ilgili zümrelerimizle paylaşırız. Tekrar edilmesi gereken kazanımların sınıf genelinde tekrar edilmesini sağlarız.
YKS (TYT – AYT) Hazırlıkları kapsamında deneme sınavları uygular, destek programları planlanarak Haftalık Değerlendirmeler yaparız. Hedeflenen kazanımlarda ne ölçüde başarıya ulaşıldığını, öğretimin yeterli ve yetersiz olduğu alanların hangileri olduğunu, sınavların geçerliğini / güvenirliğini saptar ve raporlanan bu bilgileri bilgisayar ortamında ilgili birimlere sunarız. Ayrıca, tüm sınıf seviyelerinde öğrencilerimizin ders başarılarının takip edilebilmesini sağlamak için, sınav sonuçlarına ait bilgiler internet yoluyla velilerimizle paylaşırız.
Düzey Değerlendirme Sınavları:
Kurumumuzda eğitim görmeyi hedefleyen aday öğrencilerimizin akademik gelişimlerini gözlemlemek için düzey değerlendirme sınavı uygular, gözlemler, görüşmeler ve değerlendirmeler sonucunda kayıt kabul sürecine rehberlik ederiz.
Bursluluk Sınavları:
Okul Yönetimimizin belirlediği kriter ve oranlar çerçevesinde okulumuzda burslu okumak isteyen öğrenciler için belirlenen tarihlerde bursluluk sınavı uygular ve sonucu velilerimizle paylaşırız.
EĞİTİM UYGULAMALARI
Yaşam Tasarım Anadolu Lisesinde öğrencilerimiz, Akıllı Tahta ve 3D eğitim teknolojileriyle desteklenen eğitim ortamlarında eğitimlerini sürdürür.
Velilerimizi, öğrencilerimizin akademik başarıları, ödev ve etüt sorumlulukları ve varsa devamsızlıkları konusunda düzenli olarak bilgilendiririz. Öğrencilerimizin Avrupa Dil Standartları baz alınarak oluşturulmuş yoğun İngilizce eğitim programlarında, Skills derslerinde konuşma pratiği yapmalarını sağlar; sosyal ve akademik ortamlarda kendilerini rahat ifade edebilmelerini garanti altına alırız. Gelişen dünyanın bir gereği olarak tüm öğrencilerimize ikinci yabancı dil imkânı sunarak, üniversiteye hazırlamanın yanı sıra; gelecek yıllarda edinecekleri meslekî kariyerlerine de destek olmayı amaçlarız.
Öğrencilerimizin modern donanımlı Fizik, Kimya, Biyoloji ve Bilgisayar laboratuvarlarımızda işledikleri Fen Bilimleri derslerinde edindikleri teorik bilgileri içselleştirmelerini sağlarız.
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerini haftalık olarak izleyebilmek ve kazanım performanslarını gözlemleyebilmek amacıyla tüm sınıf düzeylerinde Hazır Bulunuşluk Sınavları, Genel Değerlendirme Sınavları ve her hafta ‘Kazanım Değerlendirme Sınavı uygulamaları’ yaparız. Öğrencilerimizin kazanımlarına ilişkin ayrıntılı kazanım değerlendirme karnelerini öğretmen, veli ve öğrenci erişimine açık tutarız. Öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini kesintisiz biçimde takip eder, bu sonuçlara bağlı tespit edilen kazanım eksikleri yapılan planlama ile giderilir.
12. Sınıf öğrencilerimiz için ise Üniversiteye Hazırlık Programı ve Haftalık YKS (TYT-AYT) Çalışmalarıyla sınav başarılarını desteklemeyi hedefleriz.
YABANCI DİL EĞİTİMİ
Yaşam Tasarım Okullarında öğrencilerimizin akademik İngilizce’nin temellerini atması hedeflerken; günlük konuşma dilinin yanı sıra yazılı dili de ön planda tutarız. Öğrencilerimizin 5. sınıftan itibaren kendilerine en uygun İngilizce seviye sınıflarında müfredatla ilişkilendirilen yoğun İngilizce eğitimiyle yabancı dilde sadece okuyup yazmakla kalmayıp, aynı zamanda ikinci dilleriyle düşünebilmelerini ve Dünya ile iletişimlerini güçlendirebilmeyi amaçlarız.
Öğrenilen dili geliştirmenin en iyi yolunun, o dili yaşamak, farklı kültürleri, farklı insanları, farklı yaşam biçimlerini öğrenmekle mümkün olduğu fikrinden hareketle Yaşam Tasarım Okullarında öğrencilerimizin, çevrimiçi yürütülen proje, yazışma, yarışma, yaz dil okulları, yurtdışı gezileri ve uluslararası projelere katılımlarını destekleriz.
Öğrencilerimizin, dinleme, okuma, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı anlatım gibi yabancı dil yeterlilik kriterlerinin tamamındaki iletişim süreçlerinde en iyiye ulaşmasını amaçlarız.
Yabancı Dil ders içeriklerimiz ve ders programlarımızla müfredata uygun biçimde 5 ayrı dil öğrenme yetisini geliştirmeyi hedefleriz. Öğrencilerimizin ‘Okuduğunu Anlama, Yazma, Duyduğunu Anlama, Sözlü İfade ve Karşılıklı Konuşma’ alanlarında tam yetkinliğe kavuşmasını hedefleyen çalışmaları, Ana dili İngilizce olan öğretmenler (Native Speakers) ile yürütülen Skills dersleri, Active Learn Online Platformu, RollPlay Skills ve münazaralarla öğrencilerimizin kullandıkları uluslararası düzeyde ders kitapları ve yenilikçi eğitim teknolojileriyle destekleyerek uygularız.
Öğrencilerimizin,
-
İkinci dillerine karşı olumlu bir tutum ve bakış açısı geliştirmelerini sağlamayı,
-
İlgi duydukları alanlarda fikir sahibi olmalarını ve kendilerini İngilizce ifade edebilmelerini sağlamayı,
-
Farklı ülkeleri, kültürleri, hayat biçimlerini ve bakış açılarını daha iyi tanımalarını ve anlamalarını desteklemeyi,
-
Ulusal ve uluslararası platformlardaki sosyal ve ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel sunumlarla özgüvenlerini geliştirmeyi,
-
Yabancı dillerde kaleme alınmış edebiyat, müzik, tiyatro, sinema gibi sanat eserlerini takip ederek bundan zevk almalarını sağlamayı,
-
Dünya çapında geçerliliği olan TOEFL, Cambridge ESOL Young Learners, KET, PET, FCE, IELTS gibi uluslararası sınavlara hazırlamayı ve başarılı kılmayı,
-
Yaşam Tasarım Okullarından mezun olduktan sonra yurt içinde kabul edildikleri üniversitelerin hazırlık muafiyet sınavlarını kolaylıkla geçebilmelerini ve yurt dışında okuyabilmeleri için gereken tüm uluslararası sınavlarda yeterlilik gösterebilmelerini sağlamayı hedefleriz.