top of page
YAŞAM TASARIM WEB SİTE-Okullar-11_edited

ORTAOKUL

Ortaokul olarak temel hedefimiz; öğrencilerimizi yalnızca akademik alanda değil, aynı zamanda sosyal, kültürel ve ahlaki yönden de donanımlı bireyler olarak yetiştirmektir. Eğitim anlayışımız, her öğrencinin farklı yetenek ve ilgi alanlarına sahip olduğu bilinciyle şekillenmekte, bireysel farklılıklara saygı duyan çağdaş, yenilikçi ve öğrenci merkezli bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır. 

Akademik başarıyı merkeze alan bir yaklaşımla, Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun biçimde yürütülen eğitim faaliyetlerimiz; zenginleştirilmiş ders içerikleri, bireysel destek programları ve sürekli akademik takip sistemiyle desteklenmektedir. Yabancı dil eğitimine özel önem verilmekte, özellikle İngilizce öğretimi iletişim temelli ve dijital destekli yöntemlerle yürütülmektedir.

Okulumuzda teknolojik altyapı güçlü bir şekilde yapılandırılmıştır. Tüm sınıflarımız akıllı tahta ile donatılmış olup, öğrencilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek amacıyla bilgisayar laboratuvarlarımız ve çevrim içi öğrenme platformlarımız aktif şekilde kullanılmaktadır.

Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanında, bilimsel düşünme, analiz yapabilme ve problem çözme becerilerini geliştirmek adına çeşitli ulusal ve uluslararası sınavlara katılımları teşvik edilmektedir. Bu kapsamda öğrencilerimiz;

  • URFODU (Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi Yarışması),

  • Tales Matematik ve Fen Yarışması,

  • Kanguru Matematik Yarışması,

  • Ulusal Matematik Şampiyonası gibi seçkin sınav ve organizasyonlara katılarak kendilerini farklı düzeylerde sınama ve geliştirme fırsatı bulmaktadır.

Bu sınavlar; öğrencilerimizin analitik düşünme yetilerini pekiştirmekte, özgüvenlerini artırmakta ve onları akademik anlamda ulusal ve uluslararası düzeyde temsil edebilme yetkinliğine taşımaktadır. Aynı zamanda, bilimsel merakı teşvik eden bu tür platformlar, öğrencilerimize öğrenmeyi sevdirmek ve akademik hedeflerini şekillendirmek açısından büyük katkı sağlamaktadır.

Öğrencilerimizin liseye geçiş sürecinde başarıyla ilerlemeleri için özel olarak tasarlanmış LGS hazırlık programlarımız da mevcuttur. Bu programlar kapsamında, uzman öğretmen kadromuz rehberliğinde kapsamlı deneme sınavları, etüt çalışmaları, birebir destek ve sınav stratejileri çalışmaları düzenlenmektedir. Böylece öğrencilerimiz, sınav stresini yönetmeyi öğrenmekte ve hedefledikleri liselere ulaşmak için sağlam bir altyapı edinmektedir.

Okulumuzda yalnızca akademik başarıya değil, çok yönlü bireylerin yetiştirilmesine de önem verilmektedir. Tiyatro, müzik, spor, robotik ve kodlama gibi çeşitli kulüp faaliyetleri aracılığıyla öğrencilerimizin ilgi alanlarını keşfetmeleri ve kendilerini ifade etmeleri desteklenmektedir. Sosyal sorumluluk projeleri, kültürel etkinlikler ve geziler ile öğrencilerimizin toplumsal bilinçleri ve empati duyguları gelişmektedir.

Özellikle düzenlenen yurt içi ve yurt dışı gezilerimiz; öğrencilerimizin farklı kültürleri tanıması, tarihî ve doğal zenginlikleri keşfetmesi ve dünya görüşlerini genişletmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Bu geziler, öğrencilerimizin sosyal becerilerinin gelişmesine, özgüven kazanmalarına ve yaşam boyu sürecek öğrenme deneyimlerine katkı sağlamaktadır.

Değerler eğitimi ise okulumuzun temel yapı taşlarından biridir. Saygı, sorumluluk, adalet, yardımlaşma ve hoşgörü gibi evrensel değerler, sınıf içi etkinliklerle desteklenerek öğrencilerimize kazandırılmaktadır. Bu doğrultuda birey olmanın yanında iyi insan olmanın da önemi vurgulanmaktadır.

Eğitim sürecimizin tüm aşamalarında velilerimizle aktif ve sürekli bir iletişim kurmaktayız. Veli toplantıları, bireysel görüşmeler ve dijital platformlar aracılığıyla öğrencilerimizin gelişimi yakından takip edilmekte, okul-aile iş birliği sürekli desteklenmektedir.

Ortaokul olarak, çocuklarımızı sadece bilgiyle değil; bilinç, karakter ve sorumlulukla donatmayı ilke ediniyoruz. Çünkü biz inanıyoruz ki:
“Vatanı korumak, geleceği korumakla başlar; çocuklar bizim geleceğimizdir.”
Ve biz, her şeyden önce bir çocuğun gözünde umut olmak için buradayız.

YAŞAM TASARIM WEB SİTE-Okullar-12_edited

ANADOLU LİSESİ

Öğrencilerimizi, ilgileri, yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda kendilerini geliştirebilmeleri, yapılarına en uygun alanları seçmeleri, bu alanlar ile ilgili temel beceri ve bilgileri edinmeleri, kendilerine en uygun bölümlere sahip üniversitelere yerleşmeleri doğrultusunda destekleriz.

 

10. sınıftan itibaren öğrencilerimizi yetenekleri ve ilgileri doğrultusunda seçmeli derslerle Fen Bilimleri, Türkçe-Matematik, Sosyal Bilimler veya Yabancı Dil ağırlıklı seçmeli derslere yönlendirir; Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun, YKS’ de en üst düzey başarı hedefi ile eğitim almalarını sağlarız.

 

Zümre Başkanlarımız liderliğinde ve Ar-Ge desteği ile hazırlanan derslerimiz, akıllı sınıflarda (Smart Class ) ve modern teknoloji ile donatılan laboratuvarlarımızda gerçekleştirilir.

YAŞAM TASARIM WEB SİTE-Okullar-13_edited

FEN LİSESİ

Fen Lisesinde öğrencilerimizi güçlü eğitim kadromuzun gözetim ve desteğiyle, yaratıcı, modern, araştırmacı, inovatif, üretken, akla ve bilimsel düşünceye inanan genç bireyler olarak yetiştirmeyi hedefleriz. Böyle bir eğitim ortamında öğrenim gören öğrencilerimiz de ülkemizde ve dünyada önemli üniversitelere akademik başarı burslarıyla kabul edilirler.

Fen Lisesinde yetişen ve ‘Yaparak-Yaşayarak Öğrenen’ öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası ölçekte gerçekleştirilen proje yarışmalarında önemli başarılara imza atar, akademik başarılarıyla olduğu kadar evrensel değerlere saygılı, ulusal değerlerinin bilincinde, Dünya vatandaşları olarak uluslararası düzeyde saygı görürler.

EĞİTİM AŞAMALARI

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları

Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik: Geleceğe Güvenle Yürüyün

Okulumuzun Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi, öğrencilerimizin akademik ve bireysel gelişimlerini en üst düzeye çıkarmak amacıyla titizlikle çalışan bir yapıdır. Bu doğrultuda yürüttüğümüz Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik programı, öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal hayatlarında daha bilinçli, başarılı ve mutlu bireyler olmalarına katkı sağlamaktadır.

Rehber öğretmenlerimiz, alanlarındaki uzmanlıklarını ve sürekli gelişen eğitim anlayışlarını koçluk sürecine yansıtarak, öğrencilerimize bireysel ve grup koçlukları sunmaktadır. Bu süreçte, sadece akademik başarıya değil, öğrencilerin hayatın her alanında kendilerini geliştirmelerine de odaklanıyoruz.

Koçluk Sürecinde Neler Yapıyoruz?

Rehber öğretmenlerimiz tarafından yürütülen koçluk oturumlarında;

✔ Akademik başarıyı artırmaya yönelik çalışmalar,
✔ Dikkat, odaklanma ve zaman yönetimi becerileri,
✔ Liderlik ve takım çalışması,
✔ Etkili iletişim ve arkadaşlık ilişkileri,
✔ Problem çözme ve yardımseverlik,
✔ Bireysel farkındalık ve öz güven gelişimi gibi pek çok önemli konu ele alınmaktadır.

Ayrıca rehber öğretmenlerimiz, aldıkları uzman eğitimler ve uygulama yetkinlikleri sayesinde öğrencilerimize güncel envanterler ve testler uygulayarak onların güçlü yönlerini, gelişime açık alanlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Böylece her öğrenci için en uygun danışmanlık desteği sunulmaktadır.

Okulumuz, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisinin sunduğu bu değerli hizmetlerle, öğrencilerini yalnızca akademik anlamda değil, hayatın her alanında başarılı ve mutlu bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. Koçluk ve Psikolojik Danışmanlık/Rehberlik çalışmalarımızla, öğrencilerimizin geleceğe emin adımlarla ilerlemelerini sağlıyoruz!

PDR
Ölçme-Değerlendirme

Measurement and Evaluation Studies

In Yaşam Tasarım Anatolian High School, it accepts Measurement and Evaluation studies as an important part of the education process; We carry out studies that aim to lead the measures to be taken to increase student success by increasing efficiency in education, based on the principle of monitoring the efficiency of educational activities.

We systematically apply different measurement tools to determine the qualifications of the education program, to determine the levels of our students in academic development variables such as knowledge, skills, interests, and attitudes, and to develop Personalized Education Programs accordingly. We adopt the principles of 'Diligence' and 'Perseverance' in our works carried out with the aim of realizing 'Full Learning' at all levels.

As a result of the examinations and evaluations made, we go back and repeat the deficiencies in the subjects deemed necessary in order to diagnose, reinforce and increase the general and individual success, and we continue our studies without interruption until we are sure that the relevant achievements of our students are completed.

We conduct General Assessment and Trial Exams, which are applied to all our students, mainly in the last year, as equivalent to YKS (TYT - AYT) in terms of number of questions, qualifications, evaluation and scoring. After each trial, we share the subject-analyzed report cards prepared by our measurement and evaluation unit with our students and parents; We ensure that the results of the exam are carefully examined by our relevant units and studies are carried out to eliminate the deficiencies in the subject.

Presence Exam:

At the beginning of each academic year, we apply the 'Readiness Exam' to see at what level our students have started the new academic year and to plan activities to make up for their deficiencies. With this exam, we aim to determine how much the basic gains that need to be moved from the lower grade to the upper grade are remembered in the spiral structure of the curriculum, how ready our students are for the new academic year, and to make improvement studies for the missing gains.

We do 'KDS applications' every week in order to monitor the academic development of our students on a weekly basis and to observe their achievement performances. We keep the detailed achievement evaluation reports regarding the achievements of our students open to teachers, parents and students. It follows the individual development of our students without interruption, and the acquisition deficiencies determined due to these results are eliminated through planning.

Holistic Approach:

We apply written exams at the relevant class level with the same questions on the same day and time. Conducts joint written exam preparations with our teachers; We analyze all written exams. As a result of the analysis, we identify the gain deficiencies, if any, and share the reports with our related groups. We ensure that the acquisitions that need to be repeated are repeated throughout the class.

We apply trial exams within the scope of YKS (TYT - AYT) Preparations, we make Weekly Evaluations by planning support programs. We determine the extent to which success has been achieved in the targeted acquisitions, the areas where teaching is sufficient and insufficient, the validity / reliability of the exams and we present this reported information to the relevant units in computer environment. In addition, we share information about the exam results with our parents via the internet in order to ensure that our students' course success can be followed at all grade levels.

Level Assessment Exams:

We apply a level assessment test to observe the academic development of our prospective students who aim to study at our institution, and guide the registration acceptance process as a result of observations, interviews and evaluations.

Scholarship Exams:

Within the framework of the criteria and rates determined by our School Management, we apply a scholarship exam on the dates determined for students who want to study at our school with scholarship and share the result with our parents.

Education Applications

At Yaşam Tasarım Anatolian High School, our students continue their education in educational environments supported by Smart Board and 3D educational technologies.

We regularly inform our parents about our students' academic achievements, homework and study responsibilities, and absenteeism, if any. It enables our students to practice speaking in Skills lessons in intensive English education programs based on European Language Standards; We ensure that they can express themselves comfortably in social and academic situations. As a necessity of the developing world, by offering a second foreign language opportunity to all our students, besides preparing for university; We also aim to support their career in the coming years.

We enable our students to internalize the theoretical knowledge they have acquired in the Science courses they teach in our modernly equipped Physics, Chemistry, Biology and Computer laboratories.

In order to monitor the academic development of our students weekly and to observe their achievement performances, we conduct Presence Exams, General Assessment Exams and every week 'Achievement Assessment Exams' at all grade levels. We keep the detailed achievement evaluation reports regarding the achievements of our students open to teachers, parents and students. It follows the individual development of our students without interruption, and the acquisition deficiencies determined due to these results are eliminated through planning.

For our 12th grade students, we aim to support their exam success with the University Preparation Program and Weekly YKS (TYT-AYT) Studies.

Eğitim Uygulamaları

Foreign language education

While we aim to lay the foundations of academic English by our students in Yaşam Tasarım Secondary School; We prioritize written language as well as daily speaking language. We aim to strengthen our students' ability to not only read and write in a foreign language, but also to think in their second language and to strengthen their communication with the world, with the intensive English education associated with the curriculum at the most suitable English level classes starting from the 5th grade.

Based on the idea that the best way to improve the language learned is by living that language, learning different cultures, different people and different lifestyles, we support our students to participate in online projects, correspondence, competitions, summer language schools, overseas trips and international projects at Yaşam Tasarım Secondary School.

We aim to ensure that our students achieve the best in communication processes in all foreign language proficiency criteria such as listening, reading, conversation, oral and written expression.

In Yaşam Tasarım Secondary School, we aim to develop the ability to learn 5 different languages ​​in accordance with the curriculum with our foreign language course content and curriculum. Skills courses conducted with Native Speakers, Active Learn Online Platform, RollPlay Skills and debates are used by our students at an international level, which aims to enable our students to gain full competence in 'Reading Comprehension, Writing, Hearing Comprehension, Verbal Expression and Speaking'. We apply it by supporting it with textbooks and innovative educational technologies.

At Yaşam Tasarım Secondary School, our students

  • To ensure that they develop a positive attitude and perspective towards their second language,

  • To have an idea in the areas they are interested in and to express themselves in English,

  • To support them to get to know and understand different countries, cultures, lifestyles and perspectives better,

  • To improve their self-confidence with written, oral and visual presentations in social and settings in national and international platforms,

  • To follow the works of art such as literature, music, theater and cinema written in foreign languages, to ensure that they enjoy it,

  • To prepare and make it successful for international exams such as TOEFL, Cambridge ESOL Young Learners, KET, PET, FCE, IELTS, which are valid worldwide,

  • After graduating from Yaşam Tasarım Secondary School, we aim to ensure that the universities in the country where they are accepted can easily pass the preparatory exemption exams and show proficiency in all the international exams required to study abroad.

Yabancı Dil Eğtimi
bottom of page